‘Ürün satanlar ürünlerini, hizmet satanlar ise sadece itibar satarlar.’

Sadakat itibar sağlar.

İtibar ise müşteri sadakatine giden yoldaki temel taşlardan biridir.

Sadakat ve itibar birbirinden bağımsız düşünülemez.

Müşteri sadakati satın alınmaz, kazanılır.

Yeni müşteri kazanmanın maliyeti, eski müşteriyi elde tutma maliyetinden 7 kat daha fazladır.

Sadakat Programının Amacı

Asıl amaç karı, ciroyu ve pazar payını artırmaktır. Diğer amaçlar ise müşteri memnuniyeti yaratmak, yeni müşteriler kazanmak, güçlü bir müşteri database’i oluşturmak, diğer departmanları bilgi ile desteklemek veya organizasyon ile müşteriler arasında güçlü bir iletişim köprüsü kurmaktır.

Hedef Gruplar

En birincil grup işin en önemli payını (cironun) oluşturan en üst gruptur. Bu grup ile ilişkiyi korumak işinizin devamı için hayati önem taşır.
Daha az önemli müşteriler ve potansiyel müşteriler de sadakat programının dışında bırakılmamalıdır. Ancak ilk öncelik en üst müşterilerde olmalıdır.

Hedef grubu geniş veya dar tutmak tamamen şirketin amacına bağlıdır.